Pages

Wednesday, August 4, 2010

mycomania!

benda dah basi aku baru nak cerita.eh suka hati aku lah!
ngeehee...tak payah la nk bercerita panjang.korang tengok gambar pun boleh agak kot?
our first fieldwork! percaya ke tidak?? best owh.
nama kumpulan kami Lycoperdon Puffballs.cute kan? *zul pun kena puffballs jugak*
tugasan kitorg adalah untuk mengambil sampel tanah & bahan organik reput.
daripada sampel tu.pencilkan kulat.hehe.banyak gila kulat yang ktorg jumpa~
dgn environment kat sana yg lembab.no wonder la byk jenis kulat tumbuh.

Puffballs! (w/o zul)
al-kisah..sebelum ktorg 'baik-baik' dgn si zul ni.AKU slalu anggap die mcm serial killer.
menakutkan la die tu. lagipun die senior ktorg yang extend =P
yela.mane tak nye.dalam kelas tak bercakap dgn sape2.duduk pun blkg sekali.
very mysterious.skali dah kenal.kehkehkeh.die yg slalu kena buli :P
yang berdiri kat tengah tu la Dr.Aidil.
dah la hensem.sporting plak tu. :D
aku pun tak pernah jumpa kulat bentuk kon ni.mcm loudspeaker dlm cerita little mermaid kan?
bentuk macam coral pun ade.

ni baru sampel dari satu group.nak kena pencilkan lagi.
you do the maths ;)

incredible huh?
balik dari fieldtrip ni.baru la sedar yang kat sekeliling kita byk benda yang kita selalu ignore dan tak perasan akan kewujudan die.kerja lapangan ni sgt2 bermakna utk aku dan kwn2 sbb kita dpt cari sampel.and kita jugak la yang bertanggungjawab keatas sampel dan eksperimen2 seterusnya.ape2 pun.good luck friends ;)




No comments: