Pages

Friday, January 27, 2012

Beef Wellington.

Ngelo!

Disebabkan mak aku selalu complaint yang dia bosan dengan masakan bibik yang balik2 ikan goreng, sup bebola ayam dengan cendawan, sambal ikan, sayur goreng dll., aku dengan aina pun berusaha la nak masak lauk-pauk yang 'menyelerakan' nak bagi umi makan.
baru la umi seronok nak balik makan dinner kat rumah kan? =)
at the same time, boleh la belajar masak sekali~

kelmarin aku masak ayam dengan cendawan, dengan daging masam manis.
sedap bila letak banyak colorful veggies.i like!
harini nak cuba masak beef wellington plak.
aku tak tau laa nama dia Wellington Beef ke Beef Wellington (ah, sama je la)
biasela..aku kan suka tengok rancangan masak-memasak kat tv.
aku tau pasal Beef Wellington ni pun bila tengok Jr. Masterchef Australia s1.
memang dah lama teringin nak buat ni.tapi macam susah je.
bila tengok Gordon Ramsay buat baru nampak macam senang.heee~

The judges told him that he made the most delicious Beef Wellington.
and he won the challenge that day.
untung laa kecik-kecik dah pandai masak.
aku dulu kecik-kecik pandai makan je~ =P

this is the Beef Wellington that we made!
tak pandai nak gulung daging tu dengan puff pastry, bila potong dah bersepah2~
it was supposed to be firm and tight~
happy that they complimented on this beef wellington.
beef wellington : SUCCESS!

spaghetti and beef wellington for today's dinner.
too bad tersilap beli gravy masa kat cold storage tadi.
haih.should have checked the ingredients more carefully next time.
sos BBQ plak dah 2 tahun expired.
rumah aku ni memang suka simpan makanan expired btul la.
aku yang tukang membuangnye..haihssss.


rabak poket asik nak masak/makan makanan western je.
pokai sebab beli bahan-bahan nak masak je -___-"
lepas ni makan je la ikan goreng, sayur goreng, sup bebola ayam dgn cendawan balik.

ok bye!
enjoy your weekend and have a good rest =)
hope you'll spare some time with your family too!
tataaaaa~

p/s ; penat memasak.zZzZzZz~


4 comments:

cik gojes :) said...

homaiii...Looking forward Lah Leya masak untuk aku puLak...boLeh kaannnn ?? hikkkss~

May Maisarah said...

perghhhh alia! terbaekkk ar!!! jeles okeyyyy!!!!

popoko said...

huyo~ dah berjaya~ hehehe~ tahniah syg~ =)

Alia Lokman said...

CG ; hahaha.jom buat pot luck!

mamay ; jgn jealous dgn saye =P

popoko ; hee.thank you!