Pages

Thursday, May 28, 2009

kisah bibik 01 : udang masak sos

ni name nye xde keje time cuti..
kisah bibik ni sbb i have a very very very annoying maid..
ni bibik yg baru punye...xde la baru sgt...dah setahun lebih..
yg x best nye sbb die x pandai sgt masak mcm bibik yg lepas...
my mum esp...gets very irritated with her..
sbb die mcm x ikhlas...mcm berpura2...dan perlbagai jenis macam lagi..
ape2 yg dia masak...mak aku x gemar sgt nk makan..

mak aku dah mula suh blaja masak..
dah byk kali suruh dah..tp baru kali ni nk masak betul2..
balik dari kuantan ritu, mak aku suh buat udang masak sos..
yeke masak sos??
aku kate je udang masak sos..sbb letak sos byk2~
kebetulan maksu masak udang...n aku pun tolong2 kat dapur..

sbgi anak yg baik..
aku pun masak laaa utk dinner haritu..
satu dish je laa yg aku masak..
n korang pun tahu aku ade kembar yg asik nk sibuk2..
aku nk masak..die pun nk masak gak laa kan
hee~
oh...bibik masak sambal ikan..die cube gak nk borak2 dgn ktorg kat dapur.
tp ktorg wat x layan je..

hasilnye...mak aku kate udang tu sedap~
hehee...nnt bleh masak lagi ;)
tp aku lupe nk letak sos tiram..well..still sedap~
yeah!
first dish dah bjaya.rase seronok plak nk masak2..
lepas dinner..aku pnye udang habes..tp sambal ikan tu x abes..
bibik kate..
kalo aku x masak udang..msti ikan die abes..
erk...tu perli ke...puji x ikhlas ke..??
aku pun x tahu lahh..

yg pasti pasni sure mak aku suh masak lagi..
huhuhu~

4 comments:

amira + adnan = gLam mirad said...

ahahaha..
akhirnyee Leya suda hebat pegang sudip di dapur !
pokok !
SIRIM kate Leya suda Lepas jadi bini ko dah..
ko xkan kebuLur punye...
wiwiwiwi~
pasni ak datang umah ko kene Laaa ko masak utk aku !
yeay !

pOkOkOk said...

hehehe~
sronok nye..~
tapi kebulur la plak aku nak makan mirad..
tak sabar nak balik ni~ hehehe~ =)

++deloOmeloO++ said...

hahaha~
nk jugak udang....

enaLiF said...

hik3...waaa...
alia...bgus2..
truskan usha..=)