Pages

Thursday, December 8, 2011

ini...bakwan

hello again!

masa aku baru kerja kat Cibitung, tempat makan semua tak tau dekat mana, so kitorang kena jalan2 cari makan lah..
first time makan bakwan ni aku ingat lagi dekat Warung Mbak Ning.
dekat kedai tu dia jual makanan Sunda.bakwan dia macam sedap gila~
aku tanya pak ujang, gorengan apa tu yang ada jagung dalamnya..
dia pun bagitau la nama gorengan tu bakwan.yang ada jagung tu, bakwan jagung~

hah.balik Malaysia aku sibuk je tanya bibik dia tau tak nak buat bakwan.

tos jagung dulu ye~ lagi sedap guna jagung yang fresh.bukan dalam tin

sugar, spice and everything nice~

diaduk-aduk sehingga sebati

and we sizzle till frizzle~

taddaaaa~ bakwan jagung nya udah siap~ pas untuk dimakan~

eleh, bakwan jagung ni, cucur jagung je sebenarnye.
saje je aku nak kecoh lebih.

ok byeeee! :D

p/s ; wait up for my cherry clafoutis!

2 comments:

cik gojes :) said...

pas kat ampang okayy ps dah siap =)

pokoko said...

nak jugak~ nampak sedap~